سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این پیام را تکثیر نکنید!! - دشت جنون
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوج دانش، نرمش و اوج نادانی، درشتی است. [امام علی علیه السلام]
دشت جنون
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • به نام او

    چند روزی است که پیامی شک برانگیز توسط ابزار مختلف اطلاع رسانی از  SMS گرفته تا پیامهای آفلاین و ... به دستم می رسد . خبری که مختصر محتوای آن چنین است :

    دانمارکی ها اعلام کرده اند که شنبه آینده (؟!!!) قصد دارند قرآن را در بزرگترین میدان شهر و در معرض رسانه ها به آتش بکشند . مسلمانها همه دعا کنند تا در آن هنگام غضب الهی بر آنان فرود آید و آنان را به سزای عملشان برساند . در این پیام از گیرندگان خواسته شده بود تا پیام مزبور را به دیگران هم ارسال کنند .

    وقتی این خبر توسط پیام گروهی یکی از دوستان برایم آمد در پاسخ او مطلبی را نوشتم که به طور خصوصی برای ایشان ارسال کردم امّا با تکرار فراوان این پیام و فراگیر تر شدن شایعه مزبور مصمّم شدم  آن پاسخ را در معرض دید عموم قرار دهم .

    پیام من به آن دوست محترم البته با کمی ویرایش را در  ) :

    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    ادامه ی مطلب:

    دوست خوبم سلام

    پیامت را در خصوص احتمال اهانت مجدد دانمارکی ها به ساحت مقدس قرآن کریم خواندم.

    فکر می کنم آنان که مبداء انتشار این خبر هستند در پی ملتهب کردن فضا و آمادگی دادن به جامعه اسلامی برای باور امکان اهانتهای پیاپی و آن هم با اطلاع قبلی به دنیای اسلام است . این خبر سازان در پی آنند تا به ما مسلمانها بباورانند که دنیای شرک تا آنجا قدرتمند شده که از روزها قبل بدون هیچ نگرانی به واکنش دنیای اسلام خبر عمل خبیثشان را منتشر می کنند و هیچ کس هم هیچ کاری نمی تواند بکند .

    به هر حال محتوای این خبر از دو صورت خارج نخواهد بود یا خدای نکرده محقق می شود که آن وقت خبر سازان کثیف به هر دو هدفشان رسیده اند (هم به مقدسات ما اهانت کرده اند و هم به مقصود خود از طرح این خبر رسیده اند) و یا محقق نمی شود که در آن صورت به یکی از اهدافشان یعنی ایجاد التهاب در میان مسلمین ، القاء قدرت روز افزون کفاّر محارب و زدودن حساسیت دنیای اسلام در برابر اهانتهای بالاتر (اگر ممکن باشد) خواهند رسید .

    غیر از این که دعوت عمومی به درخواست فرود غضب الهی در آنروز ، یعنی این که ما پذیرفته ایم که آنها چنین کاری خواهند کرد و ما هم جز این که بنشینیم و دعا کنیم که خدا خودش کاری بکند کاری از دستمان بر نمی آید .این که دعا قوی ترین سلاح مؤمن است جای گفتگو ندارد و در این که ما وظیفه داریم در هر لحظه برای نابودی مکر دشمنان قرآن و اسلام دعا کنیم حرفی نیست ، اما اگر با این همه دعا خدای نکرده این اتفاق افتاد و غضبی هم چنان که انتظار دعا کنندگان است بر آنها فرو نیامد ( همانند آنچه توقع برخی از مؤمنین در هنگام ورود نیروهای آمریکایی به کربلا و نجف بود) ، با باور لطمه خورده اغلب آنانی که به تردید می افتند و خدا را چنان می یابند که با این همه دعا از قرآن خودش هم حمایت نمی کند چه خواهیم کرد؟

    می بینید با طرح این خبر و استفاده از تحریک ارادت و علاقه مسلمین به قرآن کریم چه اهداف بزرگی را دنبال می کنند . به نظرم بهتر است از گسترش این خبر خود داری کنیم و دشمن را لا اقل در یکی از اهدافش ناکام بگذاریم .

    از این که نوشته ام طولانی شد معذرت می خواهم و امیدوارم منظور برادرتان را به کمال دریافت کرده باشید . به هر حال تصمیم تصمیم شما و اراده ، اراده شماست .من فقط به عنوان یک برادر وظیفه داشتم طرح مطلب کنم .

    سربلندی قرآن و اعتلای پرچم توحید در بام عالم دعای شب و روز ماست .

    موفق باشید .

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    توجه داشته باشید که در سالهای اخیر کشور دانمارک شاهد موج ضد دینی بزرگی است . موجی که نه اسلام می شناسد و نه مسیحیت و نه هیچ دین آسمانی دیگر . خبر اهانتهای مکرر آنها به مسیح (ع) و مریم (س) از اخباری است که رصد کنندگان مسائل مرتبط از آن به خوبی با خبرند . هیچ بعید نیست که این موج موهن ، اهانتهای دیگری را نیز به ساحت ادیان از جمله اسلام روا دارد . نکته ای که هست ضرورت حفظ هوشیاری دنیای اسلام بویژه پیروان قرآن و عترت طاهره (ع) در برابر  شیوه های مختلف این دین ستیزی است .

    آنان که با روانشناسی شایعه آشنا هستند می دانند که چنین پیامهایی که از منشاء اطمینان بخشی برخوردار نیستند و در عین حال جوری تنظیم شده اند که با استفاده از شاخصه های روانشناختی جوامع ، بیشترین سرعت تکثیر را داشته باشند غالباً پیامهایی هدفمند جهت تخریب امنیت روانی مخاطبین و پائین آوردن سطح حساسیت آنان به امور مورد هجوم است .

    و آخرین نکته این که خداوند متعال حال هیچ قومی را جز به دست خودشان تغییر نمی دهد (...إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم...)1 دعای مسلمین و دنیای اسلام برای دفع مکر دشمنان اسلام وقتی مستجاب می شود که آنان با اتحاد کلمه و بازگشت به اشتراکات فراون میان آنها ، عزّت از دست رفته خویش را بازیابند . قرآن کریم دست اهل ایمان را مجرای نزول اراده عذاب الهی بر اهل کفر معرفی می کند (قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدیکُمْ وَ یُخْزِهِمْ وَ یَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَ یَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنینَ)2 و حفظ عزّت و هیبت آنان را به وحدت در اطاعت از خدا و پیامبر و دوری از نزاع و اختلاف میان خودشان می داند (وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرین)3 . اگر به واقع خواستار پایان یافتن این همه دشمنی و اهانت کفار مهاجم  و معاند بر علیه ادیان الهی هستیم - شیعه باشیم یا سنّی - باید تلاش کنیم تا به جای تعصب ورزی های بیهوده و ایجاد نزاع های بی فایده با عمل به دستورات قرآن و پیامبر اعظم الهی (ص) عزّت و انسجام از دست رفته دنیای اسلام را بازگردانیم تا در پرتو اعتلای ایمان و اخوت اسلامی در قلوب آنان که به کلمات طیبه لااله الاالله و محمد رسول الله (ص) ایمان آورده اند موجب زمینه سازی ظهور آخرین منجی بشر ، حضرت مهدی موجود موعود (عج) و اعتلای کلمة الله باشیم . این همان وعده تخلف ناپذیر الهی است که فرمود :

    وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ 4

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    پ . ن . 1 = سوره مبارکه رعد ، آیه 11

    پ . ن . 2 = سوره مبارکه توبه ، آیه 14

    پ . ن . 3 = سوره مبارکه انفال ، آیه 46

    پ . ن . 4= سوره مبارکه آل عمران ، آیه 139

    -----------------------------------------------------------------------------------

    حرف آواره:

    این پیام برای خود من هم چندبار اومده بود و واقعا نمیدونستم باش چیکار کنم اما خوشبختانه تکثیر نکردم تا این که امروز این مطلب را دیدم و با اجازه ی نویسندش تو دشت جنون گذاشتم بلکه یکی دو نفر بیشتر بخوننش و  این پیام را تکثیر نکنند!!

    با تشکر از حجه الاسلام سیدمحمدحسن مخبر

    منبع :وبلاگ سرای اندیشه

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    یا علی



    آواره دشت جنون ::: سه شنبه 87/2/24::: ساعت 7:6 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :119445

    >>اوقات شرعی <<

    تصویر منتخب
    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    ^آخرین عکس از گالری وبلاگ^
    >>آرشیو شده ها<<

    >>سردر سنگر<<
    دشت جنون

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>صدای آشنا<<

    ریحانه عشق
    لبخند بزن رزمنده!
    برای دیدن لبخندها بر روی یکی از دایره های موجود کلیک کنید






    >>اشتراک در خبرنامه<<
     
    ««پانزده عکس آخر گالری»»